donderdag 3 december 2009

Momentje van spanning

Tussen alle echte grote mensen spanning door - huurverlaging, vervolgens door boze verhuurder uit huis gekicked worden, advocaat in de hand nemen en rechtzaken die je om de oren vliegen - toch nog een momentje van positieve spanning. Ik ging namelijk eens serieus bieden op een weekendje weg op vakantieveilingen. Ik vond een mooi stekkie in Duitsland, waar het hoogste bod een uur geleden nog maar €12 was. Dus vol goede moed bood ik 13, en zette ik mijn wekker 5 minuten voor de sluitingstijd van de veiling.

Langzaam kwamen de euro's binnengestroomd, tot het hoogste bod 2 minuten voor sluiting om 17 euro stond. En toen begon voor mij het aftellen. En het refreshen van de pagina... De spanning steeg, en de fanatiekelingen zorgden ervoor dat het bod hetzelfde deed. Ik hield mijn bod van 30 euro klaar en mijn cursor op de 'bieden'-knop. Nog 30 seconden...

Ik hield het niet meer. Ik klikte op bieden, mijn hart klopte sneller dan normaal en er waren kriebels in mijn buik. Stress! Ik moest mijn bod nog bevestigen! Nog meer stress, want na bevestiging kwam ik op de homepage terecht en kon ik mijn weekendje niet meer vinden. En dus ramde ik erop los op mijn backspace knop, tot ik weer op de pagina terecht kwam. Nog 7 seconden... 6..5..4..3..2..1.. Gesloten! Ik klik nog een laatste keer op refresh en ja hoor...

Laatste bod: 56 euro door ene Frans. Alle adrenaline vloeit uit mij weg, dat was mijn momentje van spanning voor vandaag weer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten